Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu

Ninh Binh

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

18 Januari 2017 | Vietnam, Ninh Bình

Gisteren weer een reisdag vanaf Catba Island. Om 10.00 uur met de bus naar een andere aanlegsteiger dan waar we aankwamen. Vandaar met de speedboot naar Hai Phong, een verder onaantrekkelijke grote havenstad. Van Hai
Phong reden we met een busje richting Ninh Binh waar we uiteindelijk om 16.00 uur arriveerden. De hele dag was het druilerige regenweer en was het zicht daardoor ook beperkt. De vooruitzichten zijn voor midden Vietnam niet best maar daarover later meer. In Ninh Binh de taxi naar het hotel genomen waar we zeer vriendelijk door twee zeer enthousiaste vietnamezen werden ontvangen. Waarbij de een engels spreekt en buitengewoon behulpzaam is tegen het ongemakkelijk aan. "I hope sir and madame had a very nice time, yes ? "

Na een heerlijk maaltijd snel in het donker op de gratis fietsen gesprongen en zonder licht de redelijk drukke verkeer van Ninh Binh op gezocht, op zichzelf al een wat hachelijke onderneming, op zoek naar het flowerfestival wat leek op een uit de kluitengewassen tuincentrum.

Ik zei dat Ninh Binh alleen maar kon tegenvallen... dat is niet gelukt. Wat een ongelofelijk mooi landschap is het hier! Met de scooter slingerend tussen de hoge steile bergen door met aan de voet ervan rijstvelden en waterpartijen. Geholpen door de eerste zonnestralen van deze vakantie hebben we enorm genoten. Bij Trang An hebben we een boottocht gemaakt die door een aantal grotten leiden, sommigen zo laag dat je diep moest bukken, waarna je in een volgende schitterende vallei terecht kwam. Een prachtige dag maar nu...

Het weer blijft de komende week in deze streek en zuidelijker kwakkelen. Veel bewolking en ook veel kans op regen. Daarom hebben we besloten het anders te gaan doen. Morgen gaan we terug naar Hanoi en vervolgens vliegen we naar Phu Qouc, een eilandje onder Cambodja. Daar gaan we een paar dagen genieten van zon, zee en strand om vervolgens de Mekongh Delta op te zoeken . Over twee dagen dus weer een bericht vanaf de andere kant van Viernam.

• 19 Januari 2017 - 07:58

Sandra Van Den Berg:

Wijs besluit ..... heerlijk genieten van de zon!

Het is hier nog steeds ❄❄ koud.

• 19 Januari 2017 - 08:31

Dorine:

Klinkt heerlijk jongens! Ga maar even lekker opwarmen en hoor graag als jullie de Delta "induiken".
    Die NinhBinh gaan we onthouden voor als ik nog een keer met Peet ga, ziet er schitterend uit!
    X

• 19 Januari 2017 - 08:33

Milo:

goed plan!

• 19 Januari 2017 - 12:22

Dinie:

met timeface wil het maar niet lukken. ik kom net terug van yoga toen zag ik dat
    je gebeld had. Straks ga ik weer naar een gezellige middag van de KBO
    (van 13.30 tot ongeveer 17.00 uur).
    Dinsdagmiddag was ik wel thuis maar toen kreeg ik geen verbinding.
    Ik zat nl. op het telefoontje te drukken en nu heb ik gehoord dat je het telefoontje naar
    rechts moet schuiven. Hopelijk gaat het nu wel eens lukken.
    Ik hoop dat jullie wat mooier weer krijgen maar de omgeving waar je nu bent
    is wel heej mooi.

• 19 Januari 2017 - 13:12

Stella:

Jungles, bergen en grotten, valleien, rijstvelden en waterpartijen, prachtig allemaal(vette foto's).
    Met al die regen daardoor natuurlijk allemaal erg groen(ik hier een beetje van jaloezie :P).

Groot gelijk dat jullie de zon gaan opzoeken, vast ook erg mooi daar.
    Ga lekker chillen, ik laat m'n vingertoppen er morgen wel afvriezen bij de opvang.
    Gisteren wel lekker chocolademelk met slagroom en carrotcake van Janice op.
    Koek en zopie bij de opvang :D

Zonnige en koude groetjes van mij en bak ze lekker bruin daar op het strand!