De keerzijde van Con Dao - Reisverslag uit Côn Sơn, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu De keerzijde van Con Dao - Reisverslag uit Côn Sơn, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu

De keerzijde van Con Dao

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

30 Januari 2017 | Vietnam, Côn Sơn

Is het daar dan alleen maar paradijselijk op dat Con Dao?
Nee zeker niet! Het eiland was 113 jaar een gevangeniseiland, een hel op aarde, waar Franse bezetters en later Amerikanen huis hielden met hun 'tigercages'. Tienduizenden mensen kwamen hier om. Pas in 1975 (!) werd dit eiland bevrijd van dit gruwelijke verleden.
113 jaar een hel en pas weer 42 jaar een paradijs

In dat licht willen we zeker niet te lang stil staan bij wat minpuntjes want die zijn er natuurlijk ook;

- Brommerpech op weg naar dam trau beach
(snel vervangende vervoer geregeld)
- 10 dagen lang Nieuwjaars Kermis in de buurt van hotel vanaf 6 uur tot 23 uur met valse karaoke zangers en zingende travestietenbingo.
- Geen geld in atm (tijdelijk maar toch even spannend want wij hadden geen dong meer op zak. Niet te verwarren met de duong, dat is de vietnameze zeekoe die yvonne zag vanuit de boot op weg naar het snorkelen. Een duong steek je namelijk niet makkelijk in je zak!)
- Helm van scooter bij pier gejat, maar dat was geen probleem aldus hotel- en helmeigenaar.
- Yvonne heeft haar enkel (gelukkig licht) verzwikt dus geen trekking kunnen doen door natuurpark morgen
- Bart's onderbenen (gelukkig licht) verbrand, even geen korte broek aan
- Yvonne heeft totaal 20 muggenbulten verzameld (ondanks deet), Bart 1 zonder deet
- Hotelkamer is al drie dagen niet schoongemaakt
- Elke ochtend om zes uur schalt er 20 minuten lang muziek en een stem door de megafoons aan lantarenpalen in het dorp vanuit een ver communistisch verleden
- ons favoriete eettentje blijkt op maandagavond dicht te zijn..
- Er spreken maar weinig mensen Engels en ons Vietnamees is niet best.
- Het eiland heeft maar twee verkeerslichten en die staan opvallend vaak op rood
- Het waait hier soms...

Maar iets te klagen? Welnee!

• 30 Januari 2017 - 15:36

Lo:

hahahahaha. echt leuk, die vrolijk beschreven ellende !

• 30 Januari 2017 - 16:49

Milo:

ik heb gelijk geen zin meer.

• 31 Januari 2017 - 12:31

Dinie:

Jullie maken wel wat mee zeg.
    Ik kreeg net een telefoontje van de KPN dat ze een SMS bericht
    voor me hadden, maar daar bellen ze om 5 uur weer over terug.
    Ik heb dus weer facetime gemist maar ik ben de hele ochtend thuis geweest.
    Straks ben ik van 13.30 tot 14.30 naar de fysiotherapie.