Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu

Phu Quoc

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

20 Januari 2017 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Daarheen en weer terug. Hanoi heeft iets vertrouwds. We realiseerden ons wel dat de vorige keer het een zondag was en daardoor relatief gezien iets minder druk... Gistermiddag weer heerlijk door het oude centrum gedwaald langs de winkels en markten waar de meest excotische producten worden verkocht van zangvogels tot
Schildpadden voor de soep. Verder is de voorbereiding op het chinese
Nieuwjaar (vanaf 27 jan vier dagen lang) merkbaar. Je ziet overal oranjemandarijnenboompjes, gele bloemen en roze kersenbloesem takken worden vervoerd en verhandeld. Verder heel veel goud en rood in de vorm van vaandels, huisjes en lampionnen. We hopen dan in Ho chi min stad te zitten.

Wat betreft de drukte en het verkeer in Vietnam vallen een paar dingen op. Het is veel drukker dan in Nederland maar er staan geen files? Ze toeteren maar dat is meer een vriendelijke waarschuwing dan iets boos. Agressie in het verkeer is hier niet, men schuift geduldig voor en langs elkaar in een gemoedelijk tempo zonder haast of irritatie.

Anders dan in Thailand zie je hier veel meer mondkapjes. Overigens nauwelijks gewoon witte/blauwe medische mondkap maar merendeel is modieus gekleurd bijvoorbeeld in burberry of hellokitty stijl. Ook kinderen hebben ze voor. In de drukke steden lijkt het ook een bescherming tegen de smog.

And now today for something completely different: Phu Quoc Island...
Het contrast met de drukte van Hanoi kon nauwelijks groter..
Het getoeter van scooters heeft plaats gemaakt door geblaf van honden en getjirp van krekels. De temperatuur ligt rond de dertig graden. Vanmiddag gelijk een duikje genomen in de pislauwe zee. Zoals Yvonne al zei; als er een paradijs bestaat dan komt dit vast in de buurt. Mooie bamboo bungalow aan zwembad op 15 min lopen van een uiterst stil strand. Morgen het eiland verkennen op de scooter!

• 20 Januari 2017 - 16:14

Dinie:

Dat is wel een hele overgang. Is het een groot eiland of kan je
    het in 1 dag wel allemaal zien?
    Teun is net geweest om de was op te halen, morgen
    kom hij weer terug. Wat fijn dat hij zulke goede cijfers heeft gehaald.

• 20 Januari 2017 - 16:34

Bart En Yvonne :

Hoi Moe, eiland is redelijk groot. Niet in 1 dag te doen. Maar we blijven er tot en met zondag. Ja fijn dat Teun zijn harde leren ziet beloond. We zijn trots op hem!
    Liefs Bart en Yvonne

• 20 Januari 2017 - 19:08

Peter Lommerse:

Het is genieten van jullie verslagen. Jammer van het weer in het noorden. Geniet nu maar lekker van de zon, die we hier overigens ook hadden vandaag. Wel 30 graden minder warm.
    Geniet lekker verder.