Cat Ba - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu Cat Ba - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu

Cat Ba

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

15 Januari 2017 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

Vanmorgen vroeg vertrokken voor een voor ons typische reisdag. Allereerst met een busje van Hanoi naar Halong City door alle akkers en rietvelden waar achter langzamerhand steeds meer Karstbergen op doemden. Wanneer je onderweg een Vietnamese landarbeider getooid met typische rietenhoed balancerend met twee draagmanden over een dijkje door de rijstvelden langs een waterbuffel met daarop een witte ibis ziet lopen waan je je in een film. Na een rammelende rit, wegdek zorgt voor free massage volgens chauffeur, werden we langs de weg in Halong City afgezet. Vandaar bracht een al even rammelende taxi ons naar de kade van de veerboot die ons richting Cat Ba moet brengen midden in Halong Bay, de baai gespikkeld met hoog boven de zee uit rijzende Karstrotseilanden (gevolg van een al te enthousiast slaande drakenstaart volgens de legende) die door Unesco op de werelderfgoedlijst is gezet. Helaas moesten we daar een paar uur wachten voor dat we begonnen aan de mooiste veerbootroute ooit dwars door de vele uit het water rijzende berge en langs een drijvend vissersdorpje. Helaas wat bewolkt en fris maar een schitterende tocht! BIj aankomst op Cat Ba stonden er verschillende busjes te wachten en er was nog net plek voor ons in een van de busjes die overvol zijn weg zocht door het bergachtige landschap naar de andere kant van het eiland gelegen Cat Ba City, zo'n 30 km verder. Althans dat hoopten we, want helemaal duidelijk was het niet. Wel konden er onderweg nog makkelijk een aantal mensen inclusief manden en kinderen bij bleek. De rit was prachtig en de Vietnamezen in de bus vonden het feit dat ik door mijn lengte wat gebogen moest staan uiterst vermakelijk. UIteindelijk arriveerden we in Cat Ba City waar een vriendelijke man ons wees op een hotel met uitzicht over de baai. Dat uitzicht hebben ze overigens allemaal hier aan de boulevard maar het onderscheid zit hem in de prijs en wat ons betreft in de zachtheid van de bedden. Morgen hebben we een scooter gehuurd en gaan we daarmee naar het National Park. De dag daarna vertrekken we richting Ninh Bin...

• 15 Januari 2017 - 16:55

Jeroen:

Dat ziet er sprookjesachtig uit en dit is nog maar het begin van jullie vakantie.
    Hier in Leiden een beetje sneeuw en guur weer. Vanmiddag heeft Lars de nieuwsbrief al verstuurd, gelukkig net nadat ik 65 nieuwe abonnees had toegevoegd.
    Veel plezier en geef je zintuigen goed de kost.

Groet,

Jeroen

• 15 Januari 2017 - 17:11

Lisette:

WOW!!

• 15 Januari 2017 - 18:10

Evelyne Van Huijstee:

Wat een geweldig uitzicht vannuit het hotel en wat mooi met die boot!!

• 15 Januari 2017 - 23:59

Lodewijk:

Wat een droomreis. Nu al!

• 16 Januari 2017 - 00:16

Stella:

Wauw, wat leven we toch ook op een mooie planeet met zo veel natuurschoon.
    En door dit soort verslagen en bijvoorbeeld Expeditie Robinson kunnen wij ook een beetje mee genieten.
    Tuf ze lekker op de scooter morgen en we zullen waarschijnlijk nog meer mooie beelden (van het National Park) te zien krijgen. Rijd voorzichtig!

• 16 Januari 2017 - 07:21

Sandra Van Den Berg: