Con Dao Island eerste indrukken - Reisverslag uit Côn Sơn, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu Con Dao Island eerste indrukken - Reisverslag uit Côn Sơn, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu

Con Dao Island eerste indrukken

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

27 Januari 2017 | Vietnam, Côn Sơn

De zoete geur van de magnoliabomen, de vele klapperende gekleurde vlaggetjes , de grote hangende trom schommelt zachtjes heen en weer in de wind. De prachtige pagode op de heuvel bij de baai van Con Dao straalt ondanks alle geprikkelde zintuigen een enorme rust uit. Wat een fijne plek!
Wat een heerlijk eiland!

Zeker na de hectiek van Can Tho waar we gisteren nog over de drukke markt liepen en daarvoor een fietstocht hebben gemaakt en bij de moeder, schoonzus en neefjes van en samen met Ha hebben ontbeten. Een mooie ervaring. Daarna op naar Ho chi Minh stad waar we incheckten in het Pink Tulip hotel die gerund wordt door Anne uit Nederland, vandaar de tulp en de kleur zegt iets over zijn geaardheid.... We hebben een rugzak met spullen bij hem achter gelaten die we toch niet op het eiland nodig hebben.

Het eerste ritje op Con Dao met de scooter vandaag zorgde al voor een hele positieve indruk van het eiland met zijn woeste kust, mooie stranden en bergachtige binnenland, en voor een ontmoeting met twee makkaken.. De Con Dao archipel is nog niet ontdekt door het massatoerisme. De eilandengroep is ook lastig te bereiken. Slechts een propellervliegtuig met in totaal 68 passagiers aan boord kan hier landen. Of via een 12 uur durende boottocht aan boord van een vrachtschip. Een paradijsje, een pareltje met een gruwelijke geschiedenis. Maar dat is iets voor de komende dagen. Nu eerst het Chineze Nieuwjaar vieren! Chuc mung nam moi!

• 28 Januari 2017 - 10:19

Brigitte :

Jullie vertellen weer leuk. Ziet er weer mooi uit allemaal.
    En jullie maken weer genoeg mee

Geniet er nog even van