Chau Doc - Reisverslag uit Châu Ðốc, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu Chau Doc - Reisverslag uit Châu Ðốc, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu

Chau Doc

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 Januari 2017 | Vietnam, Châu Ðốc

De veerboot van Phu Quoc naar het vaste land kreeg door een stevige wind te maken met flinke golfslag. Er werden vuilniszakjes uitgedeeld. Een te dik vietnamees meisje van een jaar of 10 is te laat en spuit haar flinke ontbijt met haar hand voor haar mond als een sproeiende mestkar onze kant op over onze broeken..! Een onverwachte kennismaking met de Vietnamese keuken..

Na taxi met lekke band, andere taxi, boot, busje, nog een busje, een bus en een scooter bereiken we de grensplaats Chau Doc waar we aan het eind van de middag een heerlijke wandeling langs de oevers van de Hau rivier maken tot zonsondergang. In de snel invallende duisternis gaan we op zoek naar een goede eetgelegenheid. Het aanbevolen restaurant was leeg en wat verderop zat een eenvoudige eettent best vol. De menukaart bleek onbegrijpelijk dus bij een andere tafel iets aangewezen wat op een hotpot leek. Eenmaal geserveerd bleek het een bouillon met geitenvlees, paddestoelen, tofublokjes en wat ondefinieerbare vellen en brokken.
We waren gewaarschuwd dat je in de Mekong Delta wat sneller ziek kan worden en dat had Yvonne nog in haar achterhoofd.
Het hielp niet dat achter in de zaak een vers geslachte geit ondersteboven hangend aan een haak met een gasbrander van zijn haren werd ontdaan . Twee tafels verder op zat een man om de 10 seconden te rochelen en het resulaat op de grond te spugen.
Het grapje dat de drijvende paddestoelen op koeienogen leken viel niet helemaal goed...
Met ook het ontbijtje op schoot nog in het geheugen hebben we tegen onze gewoonte ons hotpotje niet leeggeslobberd.
Nee de Vietnamese keuken laat zich vandaag niet van zijn beste kant zien...
Morgen om 6.15 uur op, vogels kijken in Tra Su Forest. Hopelijk smaakt het ontbijt goed..

• 24 Januari 2017 - 12:48

Lisette:

Hahaha klinkt goed!

• 24 Januari 2017 - 13:56

Stella:

Jakkie bah, kots, brrr

Hopelijk straks weer wel wat lekkers om de magen te vullen!

Vogels spotten, kijk, dat is nou wel leuk!

Foto's daarvan wil ik wel heel graag zien <3

• 25 Januari 2017 - 11:17

Caroline:

Volgens mij zijn jullie alle vergezichten alweer goed zat, dus neem eens een kijkje in een lokale ggz. Lijkt mij trouwens een leuke serie voor ggznieuws, of een andere site - moeten we het nog eens over hebben.
    En hebben jullie al kennis genomen van de bijdrage van Arjen Luback aan het werelderfgoed? Mocht iemand je vragen waar je vandaan komt - youtube luback trump.

Groet,
    Caroline

• 25 Januari 2017 - 17:13

Bart:

Hoi Caroline,

Hier lijkt men uit te gaan van een inclusieve samenleving en zie je mensen met een beperking meedraaien in het huishouden. Ik zal morgen eens informeren of er voorzieningen zijn voor mensen met ernstige acute zorgbehoefte.

Wegaan wel naar een eiland waar men een tijd geleden ook een soort opvang regelde. Zie update van vandaag...

Uiteraard ontsnap je niet aan het nieuws van de wereld waaronder Trump en hebben wij ook al gelachen om Lubach!

Groeten
    bart