Cat Ba Island - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu Cat Ba Island - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Bart Yvonne - WaarBenJij.nu

Cat Ba Island

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

16 Januari 2017 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

Na heerlijk te hebben uitgeslapen zijn we vanmorgen op een scooter gestapt voor verkenning van Cat Ba. De wegomstandigheden waren wisselend dus de snelheid varieerde van een rustige 15 km per uur, maar dan wel met off-the-road experience, tot een flitsende 70 km per uur. Enigszins lukraak kwamen we bij een prachtige verlaten baai. Helaas is het weer niet dusdanig warm dat we voor een skinnydipje gingen... Het is namelijk nog steeds bewolkt en rond de 18 graden. Die temperatuur kwam goed uit bij ons bezoek aan het National Park van Cat Ba want daar wachtte een flinke klim op ons richting Ngu Lam peak dwars dohor de jungle. Nu stonden daar heel veel verschillende bomen, best interessant maar ik vind bomen alleen leuk als basismateriaal voor een houten Kerstboom of een plenk. Verder was er niet veel te zien aanvankelijk. Gelukkig leidde de steile klim ons naar een schitterend uitkijkpunt van waar je over een uitgestrekte jungle keek. Zeker een (letterlijk) hoogtepunt van onze reis tot nu toe. Tijdens de vervolgrit met de scooter langs kleine dorpjes, smalle zandweggetjes en kronkelende bergwegen tussen de hoge en steile bergen door moesten we elkaar met regelmaat knijpen. Het is een prachtig eiland! Morgen vervolgen we onze reis naar het zuiden en gaan we naar Ninh Binh, de reden waarom onze keuze op Vietnam viel dit jaar. Het wordt ook wel de droge Halong Bay genoemd. Kan natuurlijk alleen maar tegen vallen...

• 17 Januari 2017 - 10:31

Monique:

Wat leuk om je verslagen te lezen wat jullie allemaal beleven (mooie foto's). Heel veel plezier samen en geniet ervan. Groeten uit Alkmaar (alles gaat goed hier)

• 17 Januari 2017 - 11:10

Dorine:

Heb even zitten googelen op Ninh Binh, ben ik niet geweest, ziet er gaaf uit! Doet me denken aan de omgeving van Yuangshuo in China. Geniet lekker verder, wij genieten mee.....X

• 17 Januari 2017 - 15:33

Dinie:

weer facetime gemist. De eerste keer was ik bij de fysio en
    de tweede keer was ik een stukje gaan lopen. Het is hier wel
    koud maar geen wind en een zonnetje.
    Jullie hebben al veel gezien, mooie foto's en ik vind het
    leuk om de verslagen te lezen. Nog veel plezier.

• 17 Januari 2017 - 18:48

Sandra Van Den Berg:

Lijkt me een prima temperatuur voor skinny dipping...... het is hier -2 ❄❄❄ brrrrrr